Merkson

Hoe werkt het?

Wat heeft u nodig?


Mogelijk heeft u al een prijsopgave van ons ontvangen of weet u al precies wat u graag zou willen huren. Zo niet willen we u natuurlijk ook graag informeren op onze locatie. De eerste betaling geschiedt altijd met bankpas, creditcard of contant. Vervolgbetalingen lopen via automatische incasso.

Als u een box wilt huren is het belangrijk de volgende zaken bij u te hebben:

  • Geldige legitimatie (rijbewijs, paspoort of ID-kaart);
  • Bankpas, creditcard of contant voor de eerste betaling;
  • Bedrijven KvK + BTW-nummer;
  • Een half uurtje tijd, zodat wij u de gang van zaken duidelijk kunnen uitleggen.

Boxen en Prijzen


Wij verhuren boxen variërend van  3 m³ tot ongeveer 50 m³, in vrijwel elke grootte. Onze ruimtecalculator is een handige hulp om te bepalen wat u ongeveer nodig hebt. U kunt altijd gratis wisselen indien uw box te klein of te groot is. Voor een offerte op maat kunt u contact met ons opnemen middels het contactformulier; even bellen of langskomen mag natuurlijk ook.

Particulieren  zijn op het huurbedrag geen BTW verschuldigd, voor bedrijven zijn onze prijzen exclusief BTW.

Eenmalige kosten zijn, borgsom voor de opslagruimte (een volledige maandhuur), ten tweede een borgsom voor de toegangspas (à € 10,00) en tenslotte €12 voor het cilinderslot van uw box.

Over verpakkingsmaterialen en cilinder sloten wordt zowel voor particulieren als bedrijven  BTW berekend.

Actie, nu 25% korting! *

Een overzicht van onze boxen, prijs per maand:

TYPE INHOUD PRIJS VANAF BESCHRIJVING
XS 3 – 6 m³ Nu 3 m³ van €20 voor €15 Dozen en klein archief
S 6 – 12 m³ Nu 6 m³ van €26 voor €26 Dozen en eventueel wat klein meubilair / klein archief
M 12 – 21 m³ Nu 12 m³ van €64 voor €48 Inboedel van bijv. 1-2 kamerwoning / archief / opslag bij verbouwing
L 21 – 30 m³ Nu 21 m³ van €103 voor €77 Inboedel van éénsgezinswoning / groot archief / bedrijfsgoederen/ grote verbouwing
XL  30 – 42 m³ Nu 30 m³ van €140 voor €105 Inboedel 2 kap woning / uitgebreid archief / bedrijfsgoederen / bedrijfsvoorraad
XXL 42+ m³ Nu 42 m³ van €196 voor €147 Inboedel van grote woning / uitgebreid archief / bedrijfsgoederen / bedrijfsvoorraad

 

Betalingen


Betalen gaat eenvoudig: bij het afsluiten van het contract bij MerkSon betaalt u contant, per bankpas of per creditcard de eerste huurtermijn + eventuele bijkomende kosten voor het slot. Vervolgens kunt u direct gebruik maken van uw opslagruimte.

Door ondertekening van het contract machtigt u ons meteen om de huur periodiek af te schrijven via automatische incasso. Het bedrag wordt vervolgens maandelijks van uw rekening afgeschreven, dus daar heeft u geen omkijken naar. Bedrijven ontvangen uiteraard een BTW factuur.

Als u het contract wenst op te zeggen kunt u dit schriftelijk of per E-mail te doen, hierbij word ook uw automatische incasso stop gezet.  Na afloop van de laatste huurtermijn wordt, ervan uitgaande dat de box volgens afspraak is opgeleverd.Borg word 14 dagen na beëdiging van het contract terug gestort.

Verzekeringen


Alle opgeslagen goederen dienen te zijn verzekerd bij een te goeder naam en faam bekend staande Nederlandse verzekeringsmaatschappij. Vaak is uw inboedel via uw normale inboedelverzekering ook gedekt bij opslag buitenshuis, in ieder geval voor de eerste drie maanden, soms ook langer. U kunt bij uw eigen verzekering informeren of dat het geval is. Maar per branche of polis kunnen verzekeraars verschillend omgaan met elders opgeslagen materialen en voorraden. Informeer altijd bij uw eigen verzekeringsadviseur.

Aanhangers


Voor klanten van Merkson is het mogelijk om gratis gebruik te maken van één van onze  aanhangwagens. Onze aanhangwagens zijn ruim. U kunt uw spullen dus droog en veilig vervoeren. De normale huurprijs van de aanhangwagens bedraagt € 25,- voor klanten is dit gratis . Het werkt eenvoudig: U reserveert bij onze receptie de aanhanger voor een bepaalde dag. Op de dag zelf zorgt u voor legitimatie en een nummerbord.

Vraag bij de receptie naar de voorwaarden en meer informatie.